čtvrtek 21. ledna 2016

Přírodní rtěnky z Itálie

Vítám Vás u pokračování předchozího článku! Po zhodnocení parfémovaných olejů Frais Monde se podíváme ještě na dvě rtěnky té samé značky. Přírodní dekorativní kosmetiku vždycky testuju moc ráda, nejinak tomu bylo i tady. Tak se na to pojďme podívat. :-)

Frais Monde hydratační rtěnky

Frais Monde Make Up Termale Moisturizing Lipstick (4,5 g, cena: 313 Kč tady)
Nad výběrem odstínů rtěnek jsem strávila skoro hodinu. V nabídce e-shopu Elnino.cz je totiž rovnou 16 barev, a dokud je neuvidíte v reálu, moc nevíte, jak si je máte představit. Teda, aspoň já to tak mám. Konečná volba padla na šestku a desítku, když jsem je ale vybalila, byla jsem na sto procent přesvědčená, že mi poslali nějaké jiné. :-D Buď mám špatně zkalibrovaný monitor (nemyslím si), nebo ty fotky na webu moc neodpovídají, běželo mi hlavou... do budoucna bych se určitě přimlouvala za nějaký větší kvalitnější obrázek, kde by byly vidět všechny odstíny pohromadě.

Frais Monde Make Up Termale Moisturizing Lipstick v odstínu 6

Rtěnky stojí lehce přes tři stovky, takže taková střední třída, očekávala jsem od nich určitou kvalitu. Třeba to, že obal nebude úplně obyčejný fórový plast a víčko půjde pořádně dovřít. Ani jedno z toho se bohužel nekoná. :-(

Frais Monde Make Up Termale Moisturizing Lipstick v odstínu 10

Co se týče odstínů, číslo 6 je růžovka, se studenějším podtónem a lesklým finišem. Naproti tomu desítka vypadá jako klasická červená, taková ta univerzální, která sluší téměř každé ženě. Obě rtěnky mají krémovou konzistenci, příjemně se aplikují, k červené je potřeba konturka, jinak trochu leze do vrásek. Líbí se mi jemná sladká vůně rtěnek, o poznání méně se mi zamlouvá jejich výdrž. V neporušeném stavu vydrží do prvního napití, hodně se obtiskávají a po jídle Vám na rtech zůstane jen obrys.

Odstín 6 (vlevo) a odstín 10 (vpravo)

Složení začíná docela překvapivě polybutenem, kapalným vzdáleným příbuzným polyethylenu. Dál bych vypíchla mikrokrystalický vosk, což je syntetická lešticí látka (známý taky jako E 905). O kousek za ním už vidíte vitamín E (tokoferol), mastek, extrakt z klanoprašky čínské, kukuřičný škrob, lecitin, oxid cíničitý, kyselinu citronovou a jiné přísady.

Složení rtěnky


Závěrečné slovo: rtěnky Vám s čistým svědomím doporučit spíše nemůžu. Osobně mě zklamal laciný obal, těšila jsem se na něco úplně jiného (a taky jsem si špatně vybrala odstíny - to je ale moje chyba). Když vezmu vnitřek obalu, samotné rtěnky nemají žádné natolik ohromující vlastnosti, abych jim nedostatky odpustila. Relativně vysoká cena, mizerná výdrž a nekvalitní balení mě ke koupi dalších odstínů absolutně nepřesvědčily. A doopravdy mě to mrzí...


Jaký je Váš postoj k přírodní dekorativní kosmetice?
Budu se těšit na všechny Vaše komentáře! :-)

Mějte se krásně,
Vaše Ilka

18 komentářů:

  1. Mně docela vyhovují, tedy až na tu výdrž, ale volila jsem přirozenější odstíny, neboť jsem tušila, že dlouhotrvající nebudou. Obal je laciný, to je pravda, ale funkci plní. Jedna slečna mi psala, že jí prý víčko nedovírá, tak to zas jsem ráda, že u mně funguje. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si myslela, že volím přirozenější odstíny, ale nějak to neklaplo. :-D Každopádně jsem ráda, že Ti vyhovují (aspoň částečně), já po své top přírodní rtěnce budu ještě dál pátrat. :-)

      Vymazat
  2. hm... tak ono záleží, jak kdo definuje přírodní kosmetiku, pro mě třeba tohle složení přírodní fakt není (a mám alergii na značky, které se prezentují jako přírodní, jen protože do produktu prdnou jeden výtažek, aby se neřeklo, a zbytek je chemie) a certifikáty to taky nemá (nebo?). Pardon za hejt, ale tohle mě fakt zvedá ze židle, a to myslím samozřejmě na značku, ne na tebe :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, já si to neberu osobně. Hledala jsem o tom něco více, našla jsem na jejich stránkách, že: "Přírodní kosmetika Frais Monde vlastní ten nejvyšší certifikát – Certifikát Ministerstva zdravotnictví Itálie, cert. 4003, ze dne 6/6/2011." Tož nevím, na mě to taky nijak důvěryhodně nepůsobí.

      Vymazat
    2. já jsem se asi nechala trochu unést, promiň, ráno mě výjimečně naštvalo něco (spíš někdo) jiného, co s tím nesouvisí... a už to jelo :D. Ale fakt je, že i Alverde má přírodnější složení a možná podobnou kvalitu, vím, že i u Bebe jsem četla ne moc nadšenou recenzi... Každopádně hezky vypadají, to jo :).

      Vymazat
    3. Nic se nestalo, Yvonne. :-) Já taky nemám ráda značky, které si hrají na něco, co nejsou. Rtěnky od Alverde mi vyhovují více než Frais Monde, to je fakt. A hezké jsou jen na pohled, to balení se v kabelce otevírá. :-D

      Vymazat
  3. No, nevadí, ušetřím.:) Schválně jsem se dívala na odstíny na eshopu a vážně vypadají tedy úplně jinak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, jsem ráda, že i někdo jiný vidí ty odstíny stejně odlišně jako já. :-)

      Vymazat
  4. nadherne su tieto ma lakaju na rozdiel od iných drahšíh značiek ktoré ma vôbec nezaujali a práve francúzska kozmetika ma očarí možno aj preto keď si predstavím yves rocher ktorú mám veľmi rada a frais monde je tiež prírodná kozmetika takže nie je očom:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pohled jsou pěkné... ale ty vlastnosti už tak okouzlující nejsou. :-(

      Vymazat
  5. Ja som mala možnosť vyskúšať iný odtieň. Rovnako ako ty som mala pripomienku k obalu, pôsobí dosť lacno. Ale rúž som si veľmi obľúbila, ako jeho farbu, tak aj konzistenciu, je príjemná na perách, výborne hydratuje. Nevydrží na perách tak dlho ako niektoré iné značky, ale to mi vôbec neprekáža. Dokonca mi to vyhovuje, pretože sa mi tak nevpije do pier, ale radšej natriem novú vrstvu. U mňa naopak veľká spokojnosť. Na fotke vyzerajú tie farby veľmi pekne, aj fotka zo srdiečkom, nádhera. Krásne foto! Aký používaš foťáčik?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já trochu lituju, že jsem si vybrala tyhle barvičky, nějaké jiné by třeba byly lepší, tomu klidně věřím. A moc děkuju za pochvalu fotek! Používám Nikon D90 s objektivem 18-105 mm VR nebo pevnou padesátkou. :)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. No, z tady těch dvou je růžová určitě ta hezčí. :-)

      Vymazat
  7. Nafotila si to tak krásne, že by si ma na základe fotiek presvedčila na nákup. Ale akosi mi je táto značka nesympatická a už mám konečne aj dôvod jej nefandiť. Tiež mi začínajú vadiť značky, ktoré sa hrajú na niečo, čo nie sú. S prírodnými rúžmi mám zatiaľ skúsenosť len s Alverde a ZAO. Alverde (z limitky) drží na perách dosť dobre a je môj obľúbený, ZAO sa zasa rýchlejšie z pier vytratí, no keďže ho mám v neutrálnom odtieni, nevadí mi to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, moc mě těší, že se Ti fotky líbí. A co je zač značka ZAO? Vůbec nic o ní nevím. ;-)

      Vymazat
  8. Joj, škoda ich, lebo vyzerajú tak luxusne a elegantne a aj tie farbičky sú krásne. Presne ako píše Aknelka, tak pekne to je nafotené, že hneď by som to kúpila, ale po prečítaní ma to aj celkom prešlo. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! :-) Mrzí mě, že jsem nemohla napsat pozitivnější recenzi... no, třeba příště.

      Vymazat